Schaakslag der Steden, Maastricht – Parkstad

Schaken op Plein 1992 in Maastricht.

Er komt een heel leuk schaakevent aan. Een ‘schaakslag der steden’, op zaterdag 10 september tussen Maastricht en Parkstad.

Wie tegen wie?

In deze ‘Schaakslag der Steden’ spelen Maastricht en (de regio) Parkstad tegen elkaar in vier wedstrijden, te weten:

• jongste jeugd
  • oudere jeugd
  • senioren
  • veteranen

Waar?

De teams spelen op een groot buitenschaakspel, openbaar op een locatie toegankelijk voor toeschouwers. Maastricht schaakt op het buitenschaakspel op Plein 1992 bij Centre Céramique. Parkstad speelt op het buitenschaakspel op Promenade 2 in Heerlen. Bij slecht weer worden de wedstrijden in een binnenruimte gehouden.

Hoe gaat het in z’n werk?

Maastricht en Parkstad vormen teams van max. 10 spelers. De spelers overleggen met hun teamgenoten over de te spelen zet. Leuk en leerzaam! De zetten worden door een teamcaptain vastgesteld en uitgevoerd op het buitenschaakspel. De zet wordt doorgegeven aan de tegenstanders via het internet.

Wanneer?

Op zaterdag 10 september.

• 12:00 uur jongste jeugd (tot 12 jaar)
  • 13:00 uur tieners (13-18 jaar)
  • 14:00 uur senioren (studenten en volwassenen van 19-65 jaar)
  • 16:00 uur veteranen (65-plus)

Men speelt met bedenktijd. Dat wordt snel denken en…. rennen. Spannend!

Festival Maas!

Doe mee of kom kijken! In Maastricht, waar het idee is ontstaan bij Helmer Wieringa, is dit event ingepast in het festival ‘Maas!’. Er zijn in dat weekeinde talloze activiteiten. Voor het volledige programma, zie:

Festival Maas!

Aanmelden kan via een formulier.

Aanmeldformulier Schaakslag der Steden

Live

De partijen zullen ook online live te volgen zijn via een livestream, voorzien van commentaar.

Projectleiders

Projectleiders zijn Helmer Wieringa (Maastricht) en Guus van den Akker (Parkstad). Wie mee wil doen, kan zich bij hen melden. Heb je vragen? Mail dan Helmer, helmer.wieringa@gmail.com

In samenwerking met:

• Stichting Limburg Schaakt