Leuk jeugdtoernooi met 80 spelers

Iedereen heeft veel aandacht voor de prijsuitreiking.

Op zondag 25 juni werd De Geusselt overspoeld door jeugdschakers.

Tachtig spelers uit de hele regio deden mee aan ons jeugdtoernooi. Dit was het maximale aantal dat geplaatst kon worden. Het was een leuk en gezellig toernooi. Ook waren heel veel ouders en begeleiders aanwezig.

Onder leiding van de jeugdleider van onze vereniging, Bart de Koning, andere vrijwilligers van onze club en niet te vergeten wedstrijdleider Internationaal Arbiter Luc Cornet verliep het toernooi gesmeerd.

Ons toernooi maakte deel uit van de Limburgse Jeugd Grand Prix (JGP) en was het zesde en tevens laatste van de reeks jeugdtoernooien in het kader van deze JGP. Alle JGP-toernooien hebben vrijwel dezelfde opzet: allemaal op een zondag, zelfde speelschema, zelfde speeltempo enz. Op elk toernooi kan elke speler in zijn/haar leeftijdscategorie punten verzamelen voor een algemeen JGP-klassement. De als 1e geëindigde in een toernooi krijgt 100 punten, de nummer 2 krijgt 99 punten, nummer 3 krijgt 98 punten enz.

Er wordt gespeeld in leeftijdscategorieën, t/m 20 jaar, t/m 16 jaar, t/m 14 jaar, t/m 12 jaar, t/m 10 jaar, t/m 9 jaar, t/m 8 jaar, t/m 7 jaar.

Keurig op tijd werd de prijsuitreiking gedaan.

Voordat de prijsuitreiking werd gedaan, ontvingen enkele jeugdvrijwilligers van onze vereniging, Rezar, Bart, Pascal en Suzanne, bekend als ‘de Werkende Paarden’, een attentie voor het werk dat zij dit seizoen voor de club gedaan hebben. Enkele vrijwilligers die nu niet aanwezig waren, ontvangen deze attentie nog op een ander moment.

Volgend jaar doen we dit toernooi natuurlijk weer: zondag 23 juni.

De uitslagen:

Cat. A/B/C