Het gekste toernooi van het seizoen en Harry wint een badeendje

Wedstrijdleider Reinier Overtoom (links) en Harry Nietsch. Harry winnaar van het toernooi en de originele prijs.

Gewoon lol. Lekker schaken. Muziek en een drankje erbij. En laat gaan. Soms moet je het niet te serieus willen doen.

Op zaterdag 24 juni had onze vereniging het gekste toernooi van het seizoen.

Maarten van Laatum en Reinier Overtoom bedachten iets leuks: voordat het seizoen is afgelopen, doen we nog even iets geks. De speeldag: een zaterdagmiddag, van 15:00 tot 19:00 uur. De “toernooiformule”: iedereen kan komen en gaan wanneer ie wil, we draaien gewoon lekker muziek, we nemen een drankje en de beste hoeft niet te winnen.

Ruim 20 leden kwamen in De Geusselt lekker schaken.

En leuk, gek en spannend werd het: Reinier en Maarten hadden bedacht: hoe groter het ratingverschil, hoe groter het verschil op de klok. Zo kon het gebeuren dat iemand vanwege zijn lage rating 13 minuten kreeg, terwijl zijn opponent met een hoge rating het moest doen met maar één minuut.

Dat leidde uiteraard tot veel spektakel en verrassingen. Niettemin: leuk!

En uiteindelijk kwam er een verrassende toernooiwinnaar: Harry Nietsch!

De prijs, ook al origineel: een schaak badeendje.