Mooie 4e plaats in NK voor basisscholen

De schoolteams uit Maastricht na afloop van het NK in Gouda (foto: Bart de Koning)

Een team van basisschool Scharn met daarin drie sterke jeugdspelers van onze club is op een mooie 4e plaats geëindigd in het Nederlands Kampioenschap voor basisscholen.

Dit is een keurige klassering, proficiat!

De naam van dit kampioenschap is om precies te zijn: het NK in de categorie Basisonderwijs Algemeen (bovenbouw, tot en met groep 8).

Er werd gespeeld in Gouda op twee zaterdagen: de eerste zes ronden werden gespeeld op zaterdag 3 juni en de laatste vijf ronden op zaterdag 10 juni.

Er deden 40 viertallen mee uit heel Nederland die zich via voorronden hadden geplaatst.

Voor het team van Scharn speelden Sai Lalkota, Akul Gupta, Parth Kshirsagar, Sebastian Haaksman en Victoria Ilina. Sai, Akul en Parth zijn lid van onze vereniging. Akul scoorde 10 punten uit 11 partijen en Sai deed het met 8 uit 11 (op het eerste bord) ook heel goed.

Ook deed een team van de Bernard Lievegoedschool uit Maastricht mee. Dit team werd 39e en deed een mooie ervaring op.

Vorig jaar werd Scharn overigens kampioen en kwam toen in het onderstaande rijtje te staan van Limburgse teams die kampioen van Nederland werden bij de basisscholen:

• 1974 St. Janschool, Grubbenvorst
  • 1975 ’t Reuvelt, Grubbenvorst