Enerverend. Erwin zet mat, met nog 1 seconde op de klok…

Wat kan schaken toch enerverend zijn.

Dinsdagavond speelde Maastricht 2 voor het Limburgse bekertoernooi tegen Sjaak Mat uit Bunde.

Als laatste ging het op bord 1 nog tussen Erwin Komrij van onze club en Huub Stegen.

Erwin had zijn tijd vrijwel helemaal gebruikt. In het bekertoernooi krijgt een speler 1 uur en 45 minuten (waarbinnen je in ieder geval 40 zetten moet doen) en daarna nog 15 minuten voor de rest van de partij. Erwin wist zijn betere stelling te verzilveren en zette zijn tegenstander mat. Nog net op tijd… Want toen het mat ging, had Erwin nog welgeteld één seconde over… Proficiat!

Voor het team ging de wedstrijd verloren met 2,5 – 1,5. Proficiat aan Sjaak Mat, want zij hebben nu de Limburgse bekerfinale in de B-klasse bereikt.