Bijna hadden we heel Brabant veroverd…

De slotstelling van de partij van Jelmer Veltman (zwart). Een plaatje! De witte loper heeft de onmogelijke taak om in zijn eentje beide pionnen af te stoppen.

Op zaterdag 11 maart werd een ronde afgewerkt in de KNSB -competitie.

Onze teams speelde alle drie in Brabant.

Team 1 ging naar De Drie Torens in Tilburg en won! Team 2 ging naar RDS in Sint-Oedenrode en won ook!

Team 3 ging naar Den Bosch en zou bij een overwinning op deze belangrijke concurrent kampioen zijn. Het werd een nederlaag, met klein verschil (5-3).

Bijna hadden we heel Brabant veroverd. Jammer, maar het team heeft er vol voor gestreden.

De competitie is nog niet afgelopen want er is nog een ronde te gaan en dus is er nog een kans op het kampioenschap. Bovendien is die ronde op een gekke dag, 1 april, dus wie weet.

Alle uitslagen kun je vinden via onderstaande hyperlinks:

Team 1 (klasse 3H)

Team 2 (klasse 5J)