Alaettin in WK op Rhodos

Alaettin Gundogmus (rechts) voor aanvang van zijn laatste toernooipartij tegen Jan Boer.

Ons clublid Alaettin Gundogmus uit Maastricht heeft weer een mooie ervaring opgedaan. Alaettin heeft meegedaan aan het wereldkampioenschap voor blinden en slechtzienden.

Alaettin heeft al vaker op verschillende plaatsen in de wereld meegedaan aan dit WK.

Ditmaal werd het gehouden op het Griekse eiland Rhodos. Er waren ruim 80 deelnemers uit 29 landen. Alaettin was een van de zeven Nederlanders.

Het wereldkampioenschap heet officieel World Chess Championship for Blind and Visually Impaired en wordt georganiseerd door de IBCA, de International Braille Chess Association. De wedstrijden werden gehouden van 9 tot en met 17 oktober.

Het toernooi ging over 9 ronden. Alaettin scoorde 3,5 uit 9 en werd daarmee 63e, de klassering waar hij gezien zijn rating op de startlijst ook ongeveer verwacht werd.

Zie ook:

Website toernooi