Akul Nederlands kampioen snelschaken in categorie t/m 9 jaar

Akul in volle concentratie tijdens het NK. (foto: Harry Gielen)

Ons jeugdlid Akul Gupta is zondag Nederlands kampioen snelschaken geworden in de categorie F (t/m 9 jaar). Proficiat!

Het NK snelschaken voor de jeugd werd gehouden in Harmelen. Er waren in totaal circa 240 deelnemers, verdeeld over de leeftijdscategorieën A t/m H.

Een andere speler van onze vereniging, Pranav Kshirsagar, behaalde ook een heel mooi resultaat. Pranav werd 2e in categorie C (t/m 14 jaar).

Elke speler kreeg 3 minuten + 2 seconden per zet voor de partij. Er werden in elke categorie 9 ronden gespeeld. In elke ronde speelde men telkens 2 partijen met verschillende kleur tegen elkaar; iedereen speelde dus in totaal 18 partijen.

Meer informatie op de website van de KNSB.

Zie: NK snelschaken jeugd

Op de foto’s hier onder zie je Akul en Pranav tijdens hun partijen en bij de prijsuitreiking. (foto’s: Harry Gielen)