Knappe overwinning op Kerkrade

Aljoscha Körber (rechts) wist te winnen van Glenn Freer.

Vandaag is de 1e ronde gespeeld van de LiSB-competitie, de competitie voor clubteams van de Limburgse Schaakbond. Onze vereniging is in deze competitie met twee teams actief.

Maastricht 1 versloeg Kerkrade.

Ons team keek tegen een achterstand van 0-2 aan. Maar dat werd snel goedgemaakt. Michal Bodicky, Aljoscha Körber en Maxim Hollands scoorden. Stand dus 3-2.

Uiteindelijk kwam het op Reinier aan. Hij had een interessant, heel spannend eindspel tegen Walter Kunstek. Remise was genoeg natuurlijk voor Reinier, want dat zou de winst voor het team betekenen.

En jawel, dat lukte. Remise door herhaling van zetten, uitslag 3,5 – 2,5.

Reinier Overtoom (links) had een bijna vijf uur durende partij. Een spannend eindspel eindigde in herhaling van zetten, remise.
Maxim Hollands (links) won zijn partij. Op deze foto zien we dat de stelling gewonnen is. Zijn tegenstander is Jo Paffen.

Hier onder een leuk filmpje dat onze voorzitter in elkaar zette.