Hans bespreekt clubpartijen op Twitch kanaal

Ons clublid Hans Hoornstra bespreekt clubpartijen op zijn kanaal op Twitch.

Leuk en leerzaam om te volgen.

Dat kun je live doen als hij uitzendt, maar je kunt de uitzendingen ook later terugkijken als het jou uitkomt.

Op Twitch (ook wel bekend onder de naam Twitch.tv) kan iedereen via een eigen kanaal uitzendingen maken over onderwerpen naar eigen keuze. Tijdens de uitzendingen kun je live chatten en je kunt ze naderhand nog als video on demand bekijken.

Hans heeft een kanaal onder de naam Columbusxl.

Hans is een sterk clubschaker. Hij heeft een FIDE rating van 2100 en is een enthousiast speler die graag zijn kennis wil delen. Daarom speelt hij op zijn kanaal live partijtjes. Als hij schaakt, deelt hij met de kijker wat hij denkt.

Ook bespreekt hij partijen van clubspelers van Schaakvereniging Maastricht. Iedereen kan partijen insturen om door Hans te laten bespreken. Het is heel instructief.

De vereniging juicht dit toe. Schaakvereniging Maastricht is een ontwikkelgerichte vereniging die probeert te stimuleren dat de spelers op een hoger peil komen. Daarom zijn er bijvoorbeeld ook op dinsdagavonden trainingen in het clublokaal, aanvang 20.00 uur,