De dame slaat niet op de vlucht, maar laat haar oogje vallen op het paard

Jasper Zilverberg.

Dat was een leuke partij van Jasper Zilverberg, zaterdag jl.

Jasper speelde voor onze club met wit tegen Cees IJzermans van SG KiNG uit Tilburg. Niet eentje van dertien in een dozijn, deze partij, om het maar eens zacht uit te drukken.

Jaspers dame stond op zet 16 aangevallen. Maar de dame van Jasper ging niet op de vlucht zoals zijn tegenstander gedacht had. In plaats van een veilig heenkomen te zoeken, wierp de dame zich volop in de strijd. Ze liet haar oog vallen op het paard van de tegenstander….! Het uiteindelijke resultaat: het paard eraf, de dame geofferd, maar het was voor voldoende compensatie.

De partij kreeg na dat dameoffer een leuk vervolg. Mooi om te zien hoe Jasper won.

Overigens werd deze wedstrijd zaterdag jl. gespeeld in het kader van het KNSB bekertoernooi. In ronde 3 nam ons viertal het op tegen SG KiNG en verloor met 1,5 – 2,5. Maar de partij van de dag was natuurlijk die van Jasper.

De uitslagen van het KNSB bekertoernooi kun je vinden via onderstaande hyperlink:

KNSB-beker

1 gedachte over “De dame slaat niet op de vlucht, maar laat haar oogje vallen op het paard”