Buitenseizoen geopend

Meteen op de eerste dag van het nieuwe buitenseizoen werd goed gebruik gemaakt van het buitenschaakspel. (foto Ramón Doomernik)

Op Plein 1992 naast Centre Céramique in de binnenstad staat sinds een paar jaar een buitenschaakspel. Hier mag iedereen schaken met grote stukken.

Het ´buitenseizoen´ is vandaag geopend.

Het was er een schitterende dag voor, want het was de warmste 6 april ooit.Je kunt hier elke dag lekker buiten schaken en niet alleen schaken, maar op dit drukke plein ook nieuwe mensen ontmoeten en kletsen.

Zo zorgt ons schaakspel voor ‘Ontmoeting en Verbinding’!

De stukken staan elke dag klaar tussen 10:00 en 18:00 uur wanneer het weer het toelaat.

Vrijwilligers zorgen voor het onderhoud, zetten de stukken gereed en ruimen ze weer op.

Dank aan de vrijwilligers Ramón Doomernik, Helmer Wieringa, Jos Houben en Peter Martens en er zijn zelfs nog vrijwilligers om in te vallen als iemand van de vaste groep verhinderd is.

Peter Martens en Helmer Wieringa hebben er zin in. Het buitenseizoen kan beginnen! (foto Robby van Gerven)