Mooie 3e plaats voor Akul in NK

Akul tijdens het NK. (foto Ad Bruijns)

Ons jeugdlid Akul Gupta heeft een mooie 3e plaats behaald in het Nederlands Kampioenschap in de categorie E (spelers tot en met 10 jaar).

Dit NK vond plaats op de vrijdag en zaterdag van het paasweekeinde in Tilburg.

Akul hoort bij de besten van Nederland in deze groep. Proficiat!

Er waren 40 deelnemers uit heel Nederland die zich voor dit NK hadden geplaatst.

Na de eerste dag had Akul nog de leiding met 5 uit 5, maar op dag twee was het Bram ten Dam die hem toch nog voorbij ging. Bram werd kampioen met 8 uit 9.

Beslissingsmatch

Akul eindigde met 7 uit 9 gelijk met Raghav Pathak op de tweede plaats. Zij moesten een beslissingsmatch spelen met als inzet de 2e/3e plaats en een EK-ticket.

Deze barrage, bestaand uit snelschaakpartijtjes, was super spannend. Na twee partijtjes was het 1-1, dus onbeslist. Hierna volgde een sudden death, waarvan de eerste partij remise werd en dus was er nog steeds geen beslissing. In de hierna volgende partij was het ook weer super spannend. Nu ging Akul jammer genoeg onderuit. Jammer dat de beslissingsmatch verloren ging. Maar toch een heel goed toernooi gespeeld met een heel mooi resultaat!

Akul ontving een mooie beker. Naast hem staat grootmeester Peng Zhaoqin. (foto Ad Bruijns)

Ons jeugdlid Arjun Karthik Ayyappan mocht ook meedoen aan het NK. Mogen meedoen is op zich al heel mooi, want als je mee mag doen, hoor je sowieso al tot de beste schakertjes van Nederland. Arjun deed een goede ervaring op en wist 2,5 punten te scoren. Goed gedaan!

Arjun Karthik Ayyappan tijdens het NK. (foto Ad Bruijns)

Partijen

Hier kun je enkele mooie partijen van Akul uit het NK naspelen. Als je op de notatie klikt, verschijnt vanzelf een diagram.

Meer informatie kun je vinden via onderstaande hyperlinks:

Artikel op website Limburgse Schaakbond

Artikel op website Koninklijke Nederlandse Schaakbond