32 (!) toernooitijgers van onze club in het Limburg Open

Nikos Sidiropoulos kan terugzien op een geweldig gespeeld toernooi. (foto Frans Peeters)

Tijdens het pinksterweekeinde, van vrijdag tot en met maandag, vond in sporthal De Geusselt in Maastricht het 16e BPB Limburg Open plaats.

Dit is een van de grootste (en gezelligste!) weekendtoernooien van Europa.

Het wordt elk jaar met Pinksteren georganiseerd door de Stichting Limburg Chess Events. In de organisatie zitten ook enkele leden van onze vereniging.

Het toernooi was volledig volgeboekt met het maximaal toegestane aantal van 600 spelers.

Onze vereniging was met de meeste spelers aanwezig. We hadden maar liefst 32 toernooitijgers  in de arena, een record! Er werden mooie resultaten behaald.

Toptoernooi voor Nikos

Van onze leden eindigde Nikos Sidiropoulos het hoogst. In de hoogste groep (groep A, voor spelers met een rating van minimaal 2050) speelde Nikos in de 7 partijen 6 keer tegen een titelhouder (een keer een GM, twee keer een IM en drie keer een FM). Desondanks een topscore: 4 uit 7 en een Performance Rating van 2455.

Op de starting rank stond Nikos op nummer 55, de eindklassering was positie 32!

Resultaten Nikos

Hier zie je een leuke partij van hem.

Pranav heeft het waargemaakt

Ons jeugdlid Pranav Kshirsagar zou normaal gesproken gezien zijn rating niet mee kunnen doen in de hoogste groep, maar vroeg dispensatie aan en deze werd door de organisatie toegekend (als talentvolle jeugdspeler). Pranav maakte het helemaal waar!

Van de 146 spelers in deze groep was Pranav de laagste op rating, maar finishte in het midden met 3,5 uit 7, Performace Rating 2166 en winst van een enorme berg ratingpunten.

Resultaten Pranav

Pranav (links) speelde een sterk toernooi. Hier speelt hij tegen Guido Royakkers. (foto Frank Clevers)

Toernooi website

Alles over het Limburg Open kun je vinden op de toernooisite