Kampioenen interne competitie bekend

Michal Bodicky is net als vorig jaar clubkampioen geworden.

De kampioenen van de interne competitie zijn bekend.

De oplettende volger van onze club had het waarschijnlijk al gezien, maar donderdagavond vielen alle beslissingen in de interne competitie.

Om alvast het belangrijkste te verklappen: Michal Bodicky is net als vorig jaar clubkampioen, proficiat!

C-groep

In de C-groep streden Akul Gupta, Sai Lalkota en Peter Vanderheijden om de titel in de tweede cyclus. Sai kon niet aanwezig zijn, en Akul mocht in een onderling duel de strijd proberen te beslissen tegen Peter. Dat deed hij met verve: Akul speelde uitstekend en won overtuigend, waardoor hij met nog één ronde te gaan niet meer in te halen is. Aangezien hij ook de eerste cyclus won, is Akul daarmee kampioen in de C-groep.

Akul Gupta, kampioen bij de C.

A- en B-groep

In de A- en B-groep werd de strijd niet onderling gestreden. De A-spelers Michal Bodicky, Maarten van Laatum en Jelmer Veltman speelden tegen B-spelers Reinier Overtoom, Frans Neus en Maxim Hollands. In de A-groep stond Maarten een punt achter op Michal, wat hem bewoog om veel risico te nemen in zijn partij tegen Frans. Te veel, want hij kwam verloren te staan en mocht nog van geluk spreken dat hij weg kon komen met eeuwig schaak. Michal kreeg vanuit de opening een bescheiden voordeel tegen Reinier, en koos voor een pionoffer met koningsaanval, waarin Reinier zijn escape miste en moest capituleren. Maxim speelde uitstekend tegen Jelmer, maar maakte in een gecompliceerd middenspel een fatale fout en verloor ook.

Frans Neus, de beste in de B-categorie.

Alle kampioenen bekend

Deze drie uitslagen hebben tot gevolg dat Frans Neus niet meer kan worden ingehaald door de andere B-spelers, en Michal met onoverkomelijke voorsprong aan kop gaat. Aangezien beide spelers ook de vorige cyclus wonnen, zijn daarmee alle kampioenen bekend.

Resumerend:

• A-categorie: Michal Bodicky (clubkampioen)
  • B-categorie: Frans Neus
  • C-categorie: Akul Gupta

Gefeliciteerd!

Dit betekent ook dat er dus geen finales worden gespeeld. De donderdagavonden die daar in de komende periode voor waren gereserveerd, zullen we anders invullen. Meer informatie hierover volgt binnenkort, dus hou de berichten vanuit het bestuur in de gaten!

Uitslagen

Alle uitslagen van de interne competitie kun je vinden via onderstaande hyperlinks:

Eerste cyclus

Tweede cyclus

Clubkampioenen

Voor een volledig overzicht van alle clubkampioenen in de (rijke) geschiedenis van onze vereniging sinds de jaren ’20 van de vorige eeuw, klik op onderstaande hyperlink:

Clubkampioenen