We halen de stukken weer tevoorschijn!

Nu er weer andere coronamaatregelen zijn, zijn er gelukkig weer wat mogelijkheden om fysiek te schaken. Niets mooier dan dat!

We kunnen vanaf volgende week weer gebruikmaken van ons clublokaal in sporthal De Geusselt. Hier onder lees je wat we weer gaan doen. Iedereen alvast heel veel plezier gewenst!

Seniorentraining dinsdagavond

Op dinsdag 25 januari starten we weer met de wekelijkse trainingsavond voor senioren.

Aanvang 19:45 uur.

Hierbij is iedereen welkom. Gezellig en leerzaam. Je kunt bijvoorbeeld je eigen partijen laten bespreken.

Jeugd

We hadden graag al op dinsdag 25 januari willen beginnen met de jeugd. Echter, we kampen met besmettingen en quarantaines, waardoor het nog net iets te vroeg is om te beginnen.

Voorlopig gaan we ervanuit dat we met de jeugd weer kunnen beginnen op dinsdag 1 februari en dan wekelijks, elke dinsdag van 18:30 – 19:45 uur.

Onze jeugdleden en degenen die bij de jeugd betrokken zijn, worden hierover apart geïnformeerd door ons bestuurslid voor jeugdzaken Bart de Koning.

Donderdagavond

Vanaf donderdag 27 januari hebben we ook weer elke donderdag de clubavond voor senioren.

De eerste twee donderdagen is er nog gewoon ‘vrij schaken’:

• donderdag 27 januari vanaf 19:45 uur vrij schaken voor senioren.
  • donderdag 3 februari vanaf 19:45 uur vrij schaken voor senioren.

Op donderdag 10 februari starten we weer met de interne competitie. We starten dan met de tweede cyclus.

Bondscompetitie

Spelers van onze teams in de bondscompetitie vragen zich misschien af: hoe gaat het verder met de bondscompetitie (LiSB en KNSB)?

Externe wedstrijden (competities) zijn momenteel niet toegestaan. We zullen de ontwikkelingen nog even moeten afwachten.

Corona

Ten slotte corona en wat nou wél en niét mag en moet. We hebben hierover van de KNSB een bericht ontvangen. Daar staat het volgende in:

• Onderlinge wedstrijden of trainingen op de schaakclub zijn toegestaan zonder beperking in tijd of aantallen.
  • Voorwaarde is wel dat er zoveel mogelijk 1,5 meter afstand gehouden kan worden en dat er mondkapjes gedragen worden (voor 13 jaar en ouder).
  • Tijdens de partij (zittend achter het bord) is een mondkapje niet verplicht, evenmin als het aanhouden van 1,5 meter afstand. Het advies is om wegwerpmondkapjes te dragen.
  • Het tonen van een Corona Toegangs Bewijs (CTB) is verplicht vanaf 18 jaar, behalve voor functionarissen en begeleiders van kwetsbare personen.

Mocht je alles heel precies willen weten over het protocol, dan kun je dat hier vinden:

Protocol Verantwoord Schaken

Uiteraard vragen we iedereen zich aan de maatregelen te houden.