Verslag Autumn Standard 2021

Linksboven Nikos Sidiropoulos (winnaar groep A) en daarnaast Redzep Skrijelj (eerste SVM’er in groep A). Linksonder Frans Neus (winnaar groep B) en daarnaast Alaettin Gundogmus (winnaar groep C).

Onze intern wedstrijdleider Helmer Wieringa heeft een verslag gemaakt van de eerste cyclus van onze interne competitie 2021/2022. Deze eerste cyclus heeft de naam ‘Autumn Standard 2021’.

Het is nog even wachten op de volgende cyclus (Winter Standard), want door de coronamaatregelen zijn alle locaties ‘s avonds nog dicht. Binnenkort weten we meer, als de overheid de nieuwe maatregelen bekendmaakt.

Op de foto zie je de spelers die het in hun groep erg goed hebben gedaan. Hier onder lees je het verslag van Helmer.

Gevochten als leeuwen

In de herfstcompetitie werd het overgrote deel over het bord gespeeld met veel enthousiasme en er werd gevochten als leeuwen.
Via de whatsapp groep werden afspraken gemaakt om ook partijen op alternatieve dagen te spelen.  Dit werkte goed, hierdoor werd de competitie vrijwel volledig uitgespeeld. Er werden slechts 4 partijen om diverse redenen zonder spelen remise gegeven.

Toernooireglement

Naar aanleiding van suggesties van Reinier worden een paar wijzigingen doorgevoerd in het reglement.

• Standaard tempo
    Voor online blijft het 90 min +30 sec  maar als we over het bord spelen  wordt het 80 min + 20 sec. De reden is dat sommige partijen in de Geusselt (onder de dreiging van een alarm) om middernacht nog bezig waren.
    Overigens is het mogelijk om in onderling overleg een alternatief tempo af te spreken, maar het minimum is 45 min + 15 sec.
  • Tiebreaks
    Bij gelijk eindigen wordt de rangorde bepaald door

• Onderlinge resultaat
    • Sonnenborg Berger  SB
    • Ratingprestatie (TPR)

Groep A:  Nikos wint het open toernooi | Redzep eerste SvM’er

De welkome gast Nikos Sidiropoulos won het open toernooi maar het ging niet zonder slag of stoot. Rezdep was de enige die van Nikos won en is nu leider in het kampioenschap van de vereniging zie in de tabel onder “SvM” .
Jelmer werd tweede SvM’er met als specialiteit het verzilveren van kleine voordeeltjes. Een goede derde was Maarten. Vechtjas Reinier werd vierde SvM’er en behaalde een mooie 50% en verloor in een lange partij van Nikos terwijl remise voor het grijpen lag, Verder wisten Joop, Michal en Helmer 2,5 uit 7 te behalen.

Autumn 2021 - Standard - Groep A

#naamelo12345678ptnsbopensvm
1Sidiropoulos, Nikos2210X1100,51115,516,51-
2Bodicky, Michal 21230X0,50,50010,52,58,576
3Veltman, Jelmer208500,5X0,511104,011,532
4Skrijelj, Redzep204810,50,5X1010,54,51621
5van Laatum, Maarten 20070,5100X0,5013,01043
6Hummel, Joop197701010,5X002,58.565
7Wieringa, Helmer 1959000011X0,52,57,2587
8Overtoom, Reinier 180700,510,5010,5X3,511,2554

Groep B:  Frans Neus slaat toe en promoveert naar A

Frans Neus, ons erelid, heeft meer tijd over om te schaken en dat was te merken en promoveert naar Groep A! Er was wel een miraculeuze ontsnapping en geloof in eigen kunnen voor nodig in de partij met Ronald Nelissen. Hein de Boer werd tweede door onder andere zoon Guus te verslaan in een spectaculaire partij. Guus werd derde.

Autumn 2021 - Standard - Groep B

#elonaam12345678ptnsbopensvm
11832Neus, Frans X11111106,016,511
21800Bams, Dennis 0X0000000,0088
31787Nelissen, Ronald 01X00010,52,53,7566
41785Pasterkamp, Bas011X10,5104,59.7544
51743Hollands, Maxim0110X0114,0955
61719De Boer, Guus0110,51X104,59.7533
71678Clevers, Frank010000X01,0077
81638De Boer, Hein110,51011X5,517,2522

Groep C: Alaettin wint met vlag en wimpel en promoveert naar B

Alaettin won 8 partijen op rij  en sprak remise af met Asef na bemiddeling van de wedstrijdleider en promoveert naar B!

Lode Broekman onze vaste vriend uit Diemen haalde een goed resultaat. Zijn speelsterkte neemt nog steeds toe.  Die-hard Harry werd de derde  SvM-er

In deze groep speelden 4 vrienden mee,  misschien toch maar lid worden?

Autumn 2021 - Standard - Groep C

#naamelo12345678910ptnsbopensvm

Wanneer is de start van de Winter Standard?

De start van de Winter Standard is uitgesteld.

We wachten de berichten van de overheid af met betrekking tot de coronamaatregelen en laten allen iets weten zodra we meer weten.