Trainingsavond: mooi verhaal over grootmeester Cámpora (en opmerkelijk pat)

Als ontwikkelgerichte vereniging hebben we elke dinsdagavond een trainingsavond.

Dinsdag jl. werd de training verzorgd door ons clublid Daniel Cámpora junior. Hij vertelde o.a. een mooi verhaal over zijn vader, de grootmeester Daniel Hugo Cámpora (die overigens ook lid van onze vereniging is, maar in tegenstelling tot Daniel junior niet in Maastricht woont).

Hans Hoornstra maakte er een filmpje van, dat je hier kunt terugzien.

Grootmeester Daniel Hugo Cámpora (1957) werd tweemaal kampioen van Argentinië. Hij werkt momenteel aan een boek. Daniel junior lichtte alvast een tipje van de sluier op en vertelde een mooi verhaal over zijn vader en liet ook een partij zien.

Pat

Hieronder die bijzondere partij van grootmeester Cámpora. Spelend met wit, weet hij er remise uit te halen met… pat!

Wetenschapsprijs

Overigens werd Daniel junior onlangs winnaar van de Edmond Hustinxprijs voor de wetenschap. Proficiat Daniel met deze eervolle prijs!. Meer hierover lees je via deze hyperlink:

Observant

Over Hustinx

Grappig weetje: een zus van Edmond Hustinx was lid van onze club, dit was Henriëtte M.H. Hustinx (1893-1959). Zij was begin vorige eeuw lid van onze vereniging en was een opmerkelijke verschijning omdat er nog maar weinig vrouwen schaakten. Bovendien was zij een verdienstelijk speelster.