Soms moet je genoegen nemen met minder

Merlijn Sluis (rechts) tijdens de partij. (foto: Maarten van Laatum)

Soms moet je genoegen nemen met minder. Je krijgt remise aangeboden terwijl je beter (of zelfs gewonnen) staat en dan ga je afwegingen maken. Ik sta gewonnen, maar win ik ook wel? Het team heeft al gewonnen, dus voor het team maakt het niet uit. En zo zijn er nog een paar redenen en je pakt toch maar die remise.

Merlijn Sluis vertelt erover in dit artikel. Lees zijn verhaal maar ‘ns en je kunt zijn partij bekijken. Een lange, spannende en intense partij met een curieus einde.

Merlijn speelde zaterdag jl. voor team 3 van onze club.

In de KNSB-competitie van zaterdag jl. speelden onze drie teams allemaal een thuiswedstrijd.

Het leverde twee overwinningen op en een gelijkspel. Dit zijn de uitslagen.

Maastricht 1 – Blerick 2  7-1

Maastricht 2 – Eindhoven 3  4-4

Maastricht 3 – De Combinatie 3  5½ – 2½

Team 2 staat bovenaan!

Uitslagen en standen

Alle uitslagen en standen kun je vinden via onderstaande hyperlinks:

Team 1 (klasse 3G)

Team 2 (klasse 5L)

Team 3 (klasse 6K)

Partij van Merlijn Sluis

Merlijn speelde afgelopen zaterdag met team 3 tegen De Combinatie 3.

Merlijn schrijft er dit over:

“Ik speelde een lange en intensieve partij tegen Maarten Schlangen op bord 7. Achteraf bekeken had ik natuurlijk veel dingen beter kunnen doen, maar ik was tevreden over mijn spel. Vooral de eindpositie was bijzonder. Ik stond 100 procent gewonnen maar volgens mijn tegenstander, en de omstanders, was het remise. Hij bood voor de tweede keer remise aan. Er ontstond wat discussie en verwarring en ik heb toen besloten remise te accepteren, ook omdat ik wist dat we als team al gewonnen stonden en de tijd begon te dringen want ik had een afspraak die avond. Jelmer Veltman, een van de beste spelers van onze club, legde na de partij aan iedereen uit hoe te winnen. Het had nog zeker 20 zetten gekost en of ik het had gevonden is de vraag. Wel een mooie les, want dit gebeurt me niet nog een keer!”

Hier de partij

Weet jij hoe dit wint?