Rapidtoernooi met 72 deelnemers; winnaar Michal Bodicky

Beeld van een van de speelzalen.

Op zondag 30 april vond ons jaarlijkse rapidtoernooi plaats. Het toernooi was helemaal volgeboekt met maar liefst 72 deelnemers.

Winnaar werd ons clublid Michal Bodicky met 6,5 punten uit 7 partijen.

De naam van het toernooi ‘Maastricht 103 Rapid’ verwijst naar het aantal jaren dat onze vereniging bestaat. We dragen dat getal graag uit. Want we zijn trots op onze rijke geschiedenis.

Iedereen kon meedoen: clubschakers, jeugdspelers en spelers die geen lid van een vereniging zijn. Het was erg leuk dat de opkomst van jeugdspelers en huisschakers ook groot was. Beste huisschaker was Jean-Paul Franssen. Beste jeugdspeler: Pranav Kshirsagar.

Onder leiding van Internationaal Arbiter Luc Cornet verliepen de wedstrijden in onze schaakruimtes in sporthal De Geusselt keurig volgens schema. De 1e ronde begon om 10.30 uur en na de 7e ronde kon om 17.10 uur volgens planning de prijsuitreiking worden verricht. Er waren vele prijzen in natura: wijn, bier, koekjes, chocola, in ieder geval iets lekkers om mee naar huis te nemen.

Er werden 7 ronden Zwitsers gespeeld. Speeltempo was 25 minuten per persoon per partij. Het toernooi was ‘not rated’ en telde dus niet mee voor de rating.

Winnaar van het toernooi werd Michal Bodicky met 6,5 uit 7. Jacob Perrenet werd 2e met 6 punten, gevolgd door Johan Wuijts en Gino de Mon met 5,5. Hierna volgde een grote groep met 5 punten. Voor de volledige uitslagen klik op de onderstaande hyperlink:

Uitslagen

Hier onder een fotoalbum.