Nikos winnaar van landelijke oploswedstrijd

De beste oplossers. Van links naar rechts Joost Michielsen, winnaar Nikos Sidoropoulos en Eddy Van Beers (foto: Hans Uitenbroek)

Ons clublid Nikos Sidiropoulos is een van onze beste schakers. Nikos heeft nog een andere kwaliteit: het oplossen van schaakproblemen!

Hij hoort zelfs bij de beste oplossers van Nederland en is in het bezit van de titel Internationaal Meester in het oplossen.

Op zaterdag 22 oktober wist Nikos in Schiedam een grote oploswedstrijd te winnen, de 31e Henk Hagedoorn Memorial 2022, een jaarlijkse wedstrijd van de Nederlandse Bond van Schaakprobleemvrienden (NBvS).

Alles over die oploswedstrijd kun je lezen op de website van de Bond van Schaakprobleemvrienden, zie:

nieuwsbericht

Nikos is in de wereld van schaakprobleemoplossers een topper. Hij is in het bezit van de titel International Solving Master of the FIDE (Internationaal Meester in het oplossen).

Hij staat 26e op de wereldranglijst van oplossers.

We zijn als vereniging trots dat we zo iemand in ons midden hebben. Proficiat Nikos!