Limburgse kwalificaties Nationale Pupillendag (NK FGH)

Vanochtend waren de kwalificaties voor de nationale pupillendag 2021 (het NK voor FGH, t/m 9 jaar). 7 Jonge schakers uit Limburg namen het op tegen leeftijdsgenoten in een online toernooi met 7 rondes, dus iedereen moest tegen iedereen, met 10 minuten bedenktijd voor iedere speler op Tornelo. Vanuit Schaakvereniging Maastricht deden Akul (categorie H) en Xavi (categorie F) mee!

Xavi wist in de strijd een heel eind mee te komen. Zo wist hij met een spectaculaire lopermat van Levi te winnen en daarmee een kans te krijgen op de top3.

Alleen doorzag hij een matdreiging in de 6de ronde tegen Coen net niet, en verloor daardoor de aansluiting voor zijn bye in de 7de ronde, maar werd daarmee wel 4de!

Akul haalde punt na punt binnen, en wist ongeslagen de kampioen van de dag te worden. Ongelooflijk knap voor deze jonge schaker, die driekwart jaar geleden zijn entree maakte bij de vereniging en zijn eerste pionnen vliegensvlug verplaatste op een schaakbord, en nog tegen ieder verloor. Heel knap om ondanks corona zo weten te groeien!

Twee mooie momenten:
In zijn partij tegen Coen (2de), zet hij een val die lukt…

In de partij tegen Parth (3de), zit een kritieke koninginneruil die heel goed uitpakt.

Akul: heel veel succes op 19 juni!