Leuke aanvalspartij van Peter Vanderheijden

Peter Vanderheijden behaalde een mooie overwinning (foto gemaakt tijdens een clubavond).

Onze vereniging speelt met een groot aantal teams in de competities voor clubteams.

We hebben 3 teams in de landelijke competitie van de Koninklijke Nederlandse Schaak Bond en 4 teams in Limburgse competitie van de Limburgse Schaakbond.

Op zondag 12 november was het de beurt aan onze 4 teams in de regionale competitie. Onze teams behaalden de volgende resultaten.

Maastricht 1 – GESS 1    4 – 2

DJC 2 – Maastricht 2    3,5 – 2,5

Maastricht 3 – GESS 2   2 – 2

Maastricht 4 – EWS    1 – 3

Stand van zaken competitie

Hoe de stand van zaken is voor onze teams in de Limburgse competitie, kun je zien via onderstaande hyperlinks:

Maastricht 1

Maastricht 2

Maastricht 3

Maastricht 4

Partij van Peter Vanderheijden

Peter Vanderheijden (team 2) speelde een mooie partij. Hij speelde met wit en koos voor een opstelling met de pionnen op c3, d4, e3 en f4. Dit wordt in de schaaktheorie ook wel de Stonewall genoemd.

Peter gooide zijn stukken naar voren en maakte het zijn tegenstander heel moeilijk. Hij wist de koningsstelling van zwart te slopen. Na wat onzorgvuldigheden van zijn tegenstander kreeg hij flink voordeel. Op de 25e zet speelde zijn tegenstander Pf5, waarna Peter de aanval keurig wist af te ronden.