Leuk, gezellig, geslaagd rapidtoernooi

Volop spanning rond het bord van Guus de Boer.

Op zaterdag 26 maart vond ons rapidtoernooi plaats. Het werd een leuk, gezellig, geslaagd toernooi met bijna 40 deelnemers: leden, spelers van andere clubs, huisschakers en jeugd.

Nu het na de coronaperikelen weer mogelijk was om fysiek te schaken, wilden we niet langer wachten. Vandaar dat we dit toernooi organiseerden.

De naam van het toernooi was het ‘Maastricht 102Rapid’. Onze vereniging bestaat dit jaar 102 jaar, vandaar deze naam. Het is ook een verwijzing naar het speeltempo. We speelden 10 min p.p.p.p. met een increment van 2 seconden per zet.

Er werden 9 ronden gespeeld. Het geheel werd in ons clublokaal in sporthal De Geusselt vlot en in prettige, sportieve en gezellige sfeer afgewerkt onder leiding van Internationaal Arbiter Luc Cornet. Het toernooi was overigens ‘not rated’ en telde dus niet mee voor de rating.

In groep A (rating 1800 en hoger) zegevierde Bart de Kort met de enorme score van 8,5 uit 9, gevolgd door Jozef Simenon met ook een prachtige score (8 uit 9) en Gino de Mon. In groep B (rating tot 1800) was de 1e plaats voor Maxim Hollands, 2e Rene Verheesen, 3e Guus de Boer. Voor al deze prijswinnaars was er een trofee van Maastrichtse makelij (meer specifiek: Wolder; dank aan Esther Smael).

De trofee voor Beste Huisschaker ging naar Wen Zheng en de trofee voor Beste Jeugdspeler werd veroverd door Pranav Kshirsagar. Andere jeugdspelers deden het ook heel goed. Knap werk hoor Sai, Joshua, Jelmar, Rafael, Parth!

Erg leuk dat de nodige huisschakers meededen en erg leuk dat ook jeugdspelers aanwezig waren en het ook nog heel goed deden zelfs.

Er was een goed gevulde prijzentafel. Twintig spelers konden iets uitzoeken: bier, wijn, of iets lekkers voor de paasdagen. Wedstrijdleider Luc Cornet kreeg een bierpakketje (uiteraard Cornet bier).

Voor de volledige uitslagen klik op de onderstaande hyperlink:

Uitslagen

Hieronder een fotoalbum