Jeugdteam gehuldigd door gemeente Maastricht

Het kampioensteam samen met de wethouder, familie en begeleiders Cindy en Gino.

Het team van basisschool Scharn dat vorige maand Nederlands Kampioen bij de basisscholen werd, is op vrijdagmiddag 8 juli gehuldigd door de gemeente Maastricht.

Het team, familieleden en begeleiders werden in het prachtige stadhuis op de Markt ontvangen door wethouder Anita Bastiaans.

De wethouder sprak een hele tijd met de spelers. Zij had veel belangstelling en nam alle tijd. Hierna mocht ook nog het stadhuis bezichtigd worden zoals de prachtige burgemeesterskamer.

De wethouder vermeldde in het gesprek o.a. ook dat het een heel bijzonder, en voor Limburgse begrippen zeldzaam succes is dat door het team is behaald. Het was immers voor het eerst sinds 1976 dat een Limburgs team kampioen van Nederland bij de basisscholen werd.

De spelers wisten alle vragen van de wethouder keurig te beantwoorden. Akul Gupta, Parth Kshirsagar, Pranav Kshirsagar en Sai Lalkota kregen door de wethouder een mooi speldje opgespeld als teken van waardering voor hun bijzondere prestatie. Ook kregen ze nog een tas met leuke cadeautjes.

Het kampioenschap werd gespeeld in Gouda op twee zaterdagen: de eerste zes ronden werden gespeeld op zaterdag 11 juni en de laatste vijf ronden op zaterdag 18 juni. Er deden 38 viertallen mee uit heel Nederland. Deze teams hadden zich via voorronden geplaatst. Zo had het team van Scharn zich geplaatst door winnaar te worden van het kampioenschap van Limburg.

Voor meer informatie over het kampioenschap, zie eerder bericht op deze website

Hieronder een fotoalbum