Een heerlijk toernooi met 450 spelers bij ons in Maastricht

Ziet toch wel leuk uit hè, zo’n hal helemaal vol met schakers.

Tijdens het pinksterweekeinde, van vrijdag tot en met maandag, vond in sporthal De Geusselt het grote 14e BPB Limburg Open plaats.

Dit toernooi wordt elk jaar met Pinksteren georganiseerd door de Stichting Limburg Chess Events.

In de organisatie zitten ook enkele leden van onze vereniging.

Er deden ook een heleboel spelers van onze vereniging mee: maar liefst 18.

Als zo’n groot evenement in De Geusselt plaatsvindt, waar je je thuisvoelt omdat we daar ook ons clublokaal hebben, wil je er uiteraard bij zijn. Van onze vereniging deden mee: Michal Bodicky, Nikos Sidiropoulos, Hans Hoornstra, Frans Neus, Joop Hummel, Helmer Wieringa, Reinier Overtoom, Maxim Hollands, Jan Verhoeff, Tom Koolen, Jelmar Klinkenberg, Dien Slangen-Knuit, Sai Lalkota, Mick Godding, Harry Nietsch, Joshua Drijer, Jos Uiterwijk (bij het doornemen van de lijsten hopelijk niemand over het hoofd gezien).

Zij zijn echte toernooitijgers.

Toernooiwinnaar werd Lucas van Foreest (voormalig kampioen van Nederland) met 6 uit 7.

Als extraatje was er dit jaar een match over 4 partijen tussen de topgrootmeesters Jorden van Foreest en Alexei Shirov. Die match werd gewonnen door Shirov met 3,5 – 0,5.

Het Limburg Open werd zoals gebruikelijk gespeeld in het pinksterweekeinde (van vrijdag tot en met maandag). Het toernooi was volledig volgeboekt met het maximaal toegestane aantal van 450 spelers.

Het Limburg Open geldt tevens als het officiële Kampioenschap van Limburg van de Limburgse Schaakbond. Het lid van de Limburgse bond dat het hoogst eindigt mag zich Kampioen van Limburg noemen.

Voor alle informatie kijk op de toernooisite