Rapidtoernooi op zaterdag 26 maart in De Geusselt

Het kan weer, het mag weer. Dus wachten we niet langer met het organiseren van een toernooi. Op zaterdag 26 maart houden we een rapidtoernooi: het ‘Maastricht 102Rapid’.

Je leest hier alle informatie en je vindt hier het formulier om in te schrijven.

Schaakvereniging Maastricht bestaat dit jaar 102 jaar, vandaar de naam van het toernooi: Maastricht 102Rapid. Het is ook een verwijzing naar het speeltempo. We spelen 10 min p.p.p.p. met een increment van 2 seconden per zet.

Toernooiopzet

Twee groepen:

Groep A (rating 1800 en hoger)

Groep B (rating tot 1800). Ook spelers die geen lid van een club zijn, zijn van harte welkom, zoals caféschakers en huisschakers.

Speeltempo 10 minuten per persoon per partij, met een increment van 2 seconden per zet.

Internationaal Arbiter Luc Cornet zal de groepen indelen volgens het Zwitsers systeem. Geldig is het FIDE rapidreglement.

Het toernooi is ‘not rated’, telt niet mee voor de rating.

10:00 uur: Inloop en aanmelden
10:50 uur: Opening
11:00 uur: Ronde 1
11:35 uur: Ronde 2
12:10 uur: Ronde 3
12:35 uur: Lunch
13:05 uur: Ronde 4
13:40 uur: Ronde 5
14:15 uur: Ronde 6
14:40 uur: Pauze
15:00 uur: Ronde 7
15:35 uur: Ronde 8
16:10 uur: Ronde 9
16:45 uur: Prijsuitreiking

Prijzen

We zijn blij om weer geconcentreerd achter een echt bord partijen te kunnen spelen, met echt hout en in 3D. De gezelligheid staat voorop. Daarom zijn leuke prijsjes in natura te verdienen, en bekers voor plaats 1, 2 en 3 van iedere groep. Daarnaast is er een leuke prijs voor de beste huisschaker (niet-lid van een vereniging) en de beste jeugdspeler (geb. jaar 2002 of hoger).

Inschrijven

Inschrijfgeld bedraagt € 15,-. Tip: verzeker jezelf van een lunch door dit ook alvast aan te geven bij de aanmelding. Neem je de lunch, dan betaal je in totaal € 22,50. De inschrijving is pas definitief na het voldoen van het inschrijfgeld, dus óf € 15,- voor alleen de deelname óf € 22,50 voor de deelname inclusief de lunch, op rek.nr. NL91SNSB0858670747 t.n.v. ‘MSV-VSM’. Let wel, niet alleen het bedrag overmaken, maar ook je aanmelden via het aanmeldformulier!

Locatie

Het toernooi vindt plaats in ons clublokaal in sporthal De Geusselt, Olympiaweg 68 a02, 6225 XX Maastricht.

Zie: speelzaal

Aanmelden kan tot en met 23 maart. Aanmeldingen na 23 maart komen op de wachtlijst.

Let op: betalen aan de zaal is niet mogelijk.

Inschrijven kan alleen via het formulier. Klik hiervoor op onderstaande link:

Aanmeldformulier toernooi