Rapidtoernooi met 110 deelnemers, winnaar Matei Govoreanu

Op zondag 28 april vond ons jaarlijkse rapidtoernooi plaats met 110 deelnemers.

Dit aantal is voor ons een record en hiermee zijn we zelfs veruit het grootste rapidtoernooi van Limburg!

De toernooiwinnaar was best wel verrassend: de nog maar 15-jarige Matei Govoreanu uit Hulshout (provincie Antwerpen, België). Hij is in België lid van Rokade Westerlo en in Nederland is hij aangesloten bij DJC Stein.

Matei wist verschillende spelers met een hogere rating achter zich te laten. Hij scoorde 6,5 punten uit 7 partijen. De beslissing viel in de laatste ronde. Matei stond bij het ingaan van die laatste ronde samen met Jacob Perrenet uit Maastricht bovenaan met 5,5 uit 6. De winnaar van deze partij zou dus het toernooi winnen. Na een lange, spannende strijd kreeg Matei zijn tegenstander op de knieën. Toernooiwinnaar! Heel knap, proficiat!

Het leeftijdsverschil tussen Matei en Jacob is 60 jaar. Jong en oud doen het allebei dus goed!

Onder leiding van Internationaal Arbiter Luc Cornet verliepen de wedstrijden prima. We hielden het toernooi ditmaal niet in ons clublokaal in de Geusselt, maar in Buurtcentrum Daalhof omdat we daar meer ruimte hebben en meer spelers kunnen plaatsen. De verzorging was prima. Heerlijke broodjes en voortreffelijke, ´Hausgemachte´ goedgevulde soep! Overigens verwijst de naam van ons toernooi, ´104 Rapid´, naar het aantal jaren dat onze vereniging bestaat. We zijn natuurlijk trots op onze rijke geschiedenis.

Hoofdsponsor

Er werd in één grote groep gespeeld, 7 ronden Zwitsers. Speeltempo was 25 minuten per persoon per partij. Zonder increment! Dat was voor sommigen nogal hard. Want als je geen tijd meer hebt, is de klok onverbiddelijk en krijg je er niks bij, dan tikt ie snel door naar nul..!  Het toernooi was ‘not rated’ en telde dus niet mee voor de rating. Dank zij hoofdsponsor Van den Akker Juridische Diensten (van ons clublid Jack van den Akker) konden we een goed gevulde prijzentafel aanbieden van ca. 40 prijzen en mochten de prijswinnaars iets uitzoeken.

Extra prijzen huisschakers en jeugd

Er waren extra prijzen voor de beste drie onder de huisschakers (26 huisschakers, dus best wel een grote groep) en voor de beste drie van de jeugd (er waren 11 jeugdspelers). Beste huisschaker was Rutger van Mierlo, 2e Maciej Rzepka, 3e Yann Sydow. Beste jeugdspeler was Matei Govoreanu (die dus zelfs het “hele toernooi”  won). De op één na beste jeugdspeler was Arkadii Kliashtornyi en 3e Akul Gupta.

Uitslagen

Voor de volledige uitslagen klik op de onderstaande hyperlink:

Uitslagen

Hier onder een fotoalbum.

1 gedachte over “Rapidtoernooi met 110 deelnemers, winnaar Matei Govoreanu”