Partij van Nikos bekroond met de Jo Rikers Trofee

Nikos Sidiropoulos kan terugzien op een geweldig gespeeld Limburg Open.

De Jo Rikers wisseltrofee van onze club is toegekend aan Nikos Sidiropoulos. Proficiat, Nikos!

Nikos heeft deze prijs gewonnen voor een prachtige winstpartij in het Limburg Open 2024.

De Jo Rikers wisseltrofee wordt elk jaar op de ledenvergadering uitgereikt. Deze trofee is genoemd naar erelid Jo Rikers (bestuurslid van 1968 tot 2014, overleden in 2017) en wordt elk jaar toegekend aan het clublid met de mooiste, beste, gaafste, meest spectaculaire enz. partij van het seizoen. De voorwaarden zijn simpel: het moet een partij zijn die is gespeeld voor of in het kader van de club. Intern, voor een van onze externe competities of op een toernooi waar je was ingeschreven als speler van onze vereniging.

Als ‘regerend houder’ van de trofee fungeerde Jasper Zilverberg ditmaal als jurylid. Jasper kreeg vier inzendingen van goede kwaliteit binnen. Hij heeft Nikos Sidiropoulos als winnaar uitgeroepen voor een partij die Nikos speelde in het Limburg Open in het pinksterweekeinde dit jaar in Maastricht. Nikos speelde een geweldig toernooi. Hij noemde dit zijn beste toernooi ooit.

De Jo Rikers trofee.

Helaas was Nikos zelf niet bij de uitreiking op de ledenvergadering aanwezig, want hij is na zijn Maastrichtse periode weer teruggekeerd naar Griekenland en heeft zich derhalve afgemeld als lid. Nikos heeft echter wel laten weten dat hij als winnaar graag de jury zal vormen bij de volgende ‘verkiezing’.

Overzicht winnaars

Hieronder een overzicht van de winnaars tot dusver.

• 2008: Rob Ouwersloot
  • 2009: André Koehorst
  • 2010: Jasper Zilverberg
  • 2011: niet uitgereikt
  • 2012: Hans Hoornstra
  • 2013: Gino de Mon
  • 2014: Hans Ouwersloot
  • 2015: Jacob Perrenet
  • 2016: Reinier Overtoom
  • 2017: Jacob Perrenet
  • 2018: Rezar Dominguez
  • 2019: Dien Slangen-Knuit
  • 2020: Maxim Hollands
  • 2021: niet uitgereikt
  • 2022: Reinier Overtoom / Redzep Skrijelj
  • 2023: Jasper Zilverberg
  • 2024: Nikos Sidiropoulos

Partij

Hier onder de bekroonde partij van Nikos, met commentaar van Reinier Overtoom.