Op zondag 23 juni is ons jaarlijkse jeugdtoernooi

Beeld van het toernooi van vorig jaar.

Ons jaarlijkse, spannende en gezellige grote jeugdtoernooi komt eraan.

Op zondag 23 juni a.s. houden we dit toernooi van 11.00 – 16.00 uur. Let op: de speellocatie is niet ons clublokaal in de Geusselt, maar Buurtcentrum Daalhof omdat we daar meer spelers kunnen laten meedoen.

Iedereen is welkom! Het maakt niet uit of je op een club, op school, of alleen thuis schaakt.

Hier onder de belangrijkste dingen over dit toernooi:

• 11.00 uur zaal open
  • 11.30 uur sluiting inschrijving
  • 12.00 uur 1e ronde
  • ca. 16.00 uur prijsuitreiking
  • Aantal ronden: 7
  • Geen pauze
  • Speeltempo: 15 minuten p.p.p.p.
  • Inschrijfgeld €6,- (incl. 1 consumptie en 1 zakje chips)
  • Dagprijzen: A-groep: 1e pr. €25,- 2e pr. beker 3e pr. beker. B-groep: 1e pr. €25,- 2e pr. beker 3e pr. beker. C t/m H bekers. Tevens 1 beker voor de best presterende bezoekende club of school
  • Resultaten worden doorgegeven voor de KNSB jeugdrating

Leeftijdscategorieën

Er wordt gespeeld in leeftijdscategorieën. Je speelt dus met kinderen van jouw leeftijd. Eventueel mag je in een hogere categorie meedoen. De categorieën zijn:

Cat. A t/m 20 jaar geboren in/na 2004
Cat. B t/m 16 jaar geboren in/na 2008
Cat. C t/m 14 jaar geboren in/na 2010
Cat. D t/m 12 jaar geboren in/na 2012
Cat. E t/m 10 jaar geboren in/na 2014
Cat. F t/m 9 jaar geboren in/na 2015
Cat. G t/m 8 jaar geboren in/na 2016
Cat. H t/m 7 jaar geboren in/na 2017

Jeugd Grand Prix

Ons toernooi telt mee voor de Limburgse Jeugd Grand Prix (JGP). Dit is een toernooiencyclus van jeugdtoernooien, die door verschillende verenigingen in Limburg worden georganiseerd. Op elk toernooi kan men punten scoren voor het klassement van de JGP. Ons toernooi is het laatste in de reeks van de Grand Prix, dus nu vallen de beslissingen. De besten in elke categorie krijgen een prijs. In twee categorieën, de cat. A en de cat. B, mag de winnaar van het algemeen JGP-klassement zich tevens Kampioen van Limburg in die categorie noemen.

Alle informatie over de Jeugd Grand Prix kun je hier vinden:

Jeugd Grand Prix

Aanmeldformulier

Aanmelden voor ons toernooi kan via een speciaal formulier. Klik daarvoor op de onderstaande hyperlink:

Aanmeldformulier

Hieronder de foto’s van ons toernooi van 2023, een leuke terugblik.