Michal Bodicky winnaar van toernooi Universiteit

Michal Bodicky helpt voor het toernooi mee met het opzetten van de stukken.

Michal Bodicky, lid van onze vereniging, is vrijdag winnaar geworden van een toernooi van de Universiteit Maastricht. Dit toernooi werd gespeeld op een bijzonder fraaie locatie: op het terras van wijnbar Wienkontor aan de Bassinkade.

Een prachtige reclame voor het schaken in Maastricht!

Het toernooi was georganiseerd door de studenten Anand Huizinga en Tom McGrath.

Er waren circa 60 deelnemers.

De deelnemers kwamen van de volgende faculteiten: FHML (Faculty of Health, Medicine and Life sciences), SBE (School of Business and Economics), FSE (Faculty of Science and Engineering), FASOS (Faculty of Arts and Social Sciences) en Law (rechten).

Anand en Tom hadden een prachtige locatie geregeld: wijnbar Wienkontor aan de Bassinkade. Het hele terras was voor het toernooi ingeruimd. Men schaakte onder de parasols, gadegeslagen door de mensen op de plezierjachten die in de passantenhaven lagen aangemeerd.

Er werd gespeeld met een bedenktijd van 15 minuten per persoon per partij. Onder de deelnemers ook een behoorlijk aantal sterke clubspelers. Twee spelers eindigden gelijk bovenaan met 5,5 punten: Michal Bodicky en Helene Flach. Zij speelden een extra (finale)partij om de toernooizege, een blitzpartij die veel bekijks trok en tijdens welke je een speld kon horen vallen. Het ging om 3 minuten per persoon per partij met een increment van 2 seconden per zet. Winnaar werd Michal. Daarmee was hij toernooiwinnaar.

Onder de deelnemers waren nog meer leden van onze vereniging.

Voor de uitslagen klik op de hyperlink hier onder:

Uitslagen

Er is ook een leuk fotoalbum.