Bijna 30 spelers van onze club deden mee aan het Limburg Open

Een volle speelhal in De Geusselt in Maastricht, 600 spelers.

Tijdens het pinksterweekeinde, van vrijdag tot en met maandag, vond in sporthal De Geusselt het grote 15e BPB Limburg Open plaats.

Dit wordt elk jaar met Pinksteren georganiseerd door de Stichting Limburg Chess Events. In de organisatie zitten ook enkele leden van onze vereniging.

Het toernooi was volledig volgeboekt met het maximaal toegestane aantal van 600 spelers.

Bijna 30 toernooitijgers  van onze vereniging hebben aan het toernooi meegedaan. Er werden mooie resultaten behaald.

Het toernooi werd gespeeld in vijf groepen:

• A-groep (spelers met rating van minimaal 2050)
  • B-groep (rating 1800 – 2100)
  • Groep C1 (rating max. 1850)
  • Groep C2 (rating max. 1850)
  • Veteranengroep (60-plussers)

In alle groepen was onze vereniging vertegenwoordigd. Enkele zijn heel hoog geëindigd in hun groep: Bas Pasterkamp en Pranav Kshirsagar werden 4e en 5e in C1, heel mooi in een groep van ca. 125 spelers. Ze scoorden allebei 5,5 uit 7.

Dit toernooi gold tevens als officieel Kampioenschap van Limburg. Twee leden van onze club wisten een Limburgse titel binnen te halen. Dien Slangen-Knuit werd dameskampioene van Limburg. Heel mooi Dien, proficiat!

GM Daniel Hugo Cámpora werd Limburgs seniorenkampioen (50-plus). Proficiat!

Alles over het Limburg Open kun je vinden op de toernooisite

Hieronder zie je onze spelers in het toernooi. Alleen Sai Lalkota staat er niet bij. Jammer, maar Sai komt vast wel weer gauw aan de beurt.