Wat we bieden

De oudste van Limburg

Schaakvereniging Maastricht is de oudste schaakvereniging van Limburg. We hebben een rijke geschiedenis. De vereniging is opgericht op 12 juli 1920 onder de naam Maastrichtsche Schaak Vereeniging (MSV).

De grootste van Limburg

• Onze vereniging is de grootste club van Limburg met ruim 100 leden.
  • We zijn tweemaal benoemd tot Limburgse Club van het Jaar.
  • Bij gelegenheid van ons 100-jarig bestaan werden we onderscheiden met de Koninklijke Erepenning.

Twee clubavonden

Jeugdspelers worden opgeleid voor een diploma.

Onze vereniging heeft twee clubavonden.

Dinsdag: op dinsdag is er eerst van 18:30 tot 19:45 uur jeugdschaak (lessen en competitie). Vanaf 20:00 uur trainingen voor senioren (= volwassenen).

Donderdag: op donderdag vanaf 20:00 uur interne competitie. We spelen dan ‘lange partijen’ met royale bedenktijd, maar afwisselend zijn er ook avonden met rapidschaak en snelschaak met verkort speeltempo.

Let op: onze clubavonden vinden het hele jaar plaats, met uitzondering van feestdagen. In  de maanden juli en augustus is er een zomerstop.

Ben je nog geen lid en wil je komen kijken?, kom dan niet zomaar op goed geluk, maar check altijd eerst óf er een programma is. Dit kan via een mail aan schaakverenigingmaastricht@gmail.com

Bondscompetitie

Spelen in teamverband vinden we belangrijk. Je kunt je meten met spelers van andere clubs en het is fijn om als team te spelen; dit bevordert ook de onderlinge band. We spelen met 7 teams in de bondscompetitie voor clubteams:

• 3 teams in de KNSB-competitie
  • 4 teams in de LiSB-competitie (Limburg).
Drukbezochte clubavonden in een mooie speelzaal.

Speelzaal

We hebben een prachtige speelzaal waar je rustig en geconcentreerd kunt schaken. Na afloop kun je in de mooie, gezellige en sfeervolle bar natuurlijk een drankje nemen. Ons clublokaal is goed bereikbaar en er is een ruime parkeergelegenheid.

Buitenschaakspel

Onze vereniging is beheerder van een buitenschaakspel op Plein 1992 (naast Centre Céramique) in de binnenstad. Hier mag iedereen schaken met grote stukken op een buitenschaakspel. De stukken staan klaar voor gebruik van 10:00 – 18:00 uur wanneer het weer het toelaat. Meer informatie op de pagina Buitenschaak.

Kennismaken?

Wil je eens kennismaken, kom dan vrijblijvend enkele avonden mee schaken, dus zonder kosten of verplichtingen. Pas daarna kun je beslissen of je lid wil worden. Wel is het fijn als je het van tevoren laat weten dat je komt en kom s.v.p. op tijd, dan zorgen we ervoor dat je goed opgevangen wordt en ingedeeld wordt voor een partij. Geef het even door via de mail: schaakverenigingmaastricht@gmail.com

Folder

Hier onder vind je alles samengevat in een folder (scroll down for english version). Deze folder kun je ook downloaden.

Lader Bezig met laden...
EAD logo Duurt het te lang?

Opnieuw laden Laad het document opnieuw
| Open Openen in nieuwe tab

Download [159.90 KB]