Students

Schaken voor studenten

(for english scrolldown)

In Maastricht is een levendige schaakvereniging voor studenten. We hebben een zeer internationale populatie. Traditiegetrouw hebben we veel studenten die lid zijn. Onder onze meest prominente leden zijn schakers die in hun studententijd zijn begonnen met spelen, of het na hun schooltijd weer oppakten.

Natuurlijk zijn er ook al sterke studenten die zich kunnen meten met de sterksten. We hebben een aanbod voor enthousiaste beginners maar ook voor fervente schakers die landelijke competitie op competitief niveau willen spelen.

Onze vereniging onderscheidt zich van andere schaakverenigingen, doordat wij veel aandacht besteden aan lessen. Niet alleen voor de jeugd, maar ook voor volwassenen. De trainingen worden goed bezocht. De trainingen verzorgen we op ieders niveau, van beginnen tot kandidaat meester.

Op donderdag zijn er trainingen en op dinsdagen spelen wij competitie. In verband met COVID19 kent de interne competitie een hybride opzet. In principe spelen we in ons clublokaal, maar een of beide spelers kunnen er ook voor kiezen thuis te spelen. Op afstand (online) of bij elkaar. Op deze manier kunnen we onze geliefde schaaksport beoefenen in een tijd waarin we onze gezondheid in acht moeten nemen.

Kom gerust eens vrijblijvend kijken. Als vriend van de vereniging kan je deelnemen aan alle interne activiteiten, wanneer je deel wilt nemen aan externe competities, dan wordt je lid met studentenkorting.

Chess for students

Maastricht has a lively chess association for students. We have a very international population. Traditionally, we have many students who are members. Among our most prominent members are chess players who started playing in college, or picked it up after school.

Of course among our members there are also very experienced students who can compete with the strongest. We have a range for enthusiastic beginners but also for chess players who want to play national competition at a competitive level.

Our club distinguishes itself from other chess clubs because we pay a lot of attention to lessons. Not only for the youth, but also for adults. The training sessions are well attended. We provide training at everyone’s level, from beginning to candidate master.

There are training sessions on Thursdays and we play competition on Tuesdays.

Because of COVID19, the internal competition has a hybrid structure. In principle we play in our club room, but one or both players can also choose to play at home. Remotely (online) or together. In this way, we can practice our beloved game of chess at a time when we need to consider our health, more than ever before.

Feel free to come and have a look without any obligations. As a friend of the Maastricht Chess Club you can participate in all internal activities for free, if you want to participate in external competitions, you become a member with a student discount.

Join the club

Let us know if you want to join the internal competition and or also a team.

Join internal and or team