SamSam toernooi Stein

Zondag was het zover. Voor veel Maastrichtse jeugdleden was het de dag van de vuurdoop in een echte grandprix wedstrijd. Er werd vandaag in de officiële leeftijdscategorieën van de KNSB gespeeld, ongeacht de sterkte van de jeugdspeler.

Met 10 man sterk werd er vanuit de Geusselt richting Stein vertrokken,waar DJC stein het Samsam toernooi organiseerde.

Het was een echte happening. 71 jeugdspelers van 6 tot en met 18 jaar waren verdeeld over 5 speelgroepen.

De deelnemers in de ABC groep, speelden 7 wedstrijden van 20 min per persoon per partij. De andere groepen speelden 9 of 10 wedstrijden van 15 minuten pppp.

Na de inschrijving werd er hier en daar warm gespeeld en werden laatste tips uitgewisseld. Een beetje zenuwachtig maar vol goede moed werd aan de wedstrijd middag begonnen. Bij de jonge spelers werd een beetje gemoedelijk omgegaan met de regels om het zo voor iedereen leuk te houden.

Naarmate de dag vorderde zakte de concentratie hier en daar wat weg wat soms zeer bijzondere stellingen en grappige situaties opleverde , zoals een kind dat triomfantelijk kwam laten zien dat hij de koning van zijn tegenstander had geslagen waarbij de tegenstander beetje droog opmerkte “dan heb ik zeker verloren”.

De jeugdleden van Maastricht hebben allemaal een superprestatie geleverd. In het clubklassement werd de 6e plek gehaald ( van de 17). Jammer dat de punten van Jelmer,Raphael, Laszlo en Giel niet meetelden voor Maastricht omdat zij dubbellid zijn, anders had een top 3 plek er zeker in gezeten.

previous arrow
next arrow

Individueel werden goede scores neergezet.

In de GH groep ( 2012, 2013) waren 10 deelnemers.

Bas werd in deze groep 10 en daarmee 4e in de jongste deelnemersgroep.

Nanne werd op weerstandspunten 5e en daarmee helaas net 4e in de G categorie.

Xavi speelde top. Hij werd 3e en daarmee 2e in de G groep en mocht glunderend van oor tot oor, een beker in ontvangst gaan nemen.

In de F groep (2011) waren 10 deelnemers.

Laszlo miste op een half punt het podium en werd 4e.

In de D groep (2008 of later) waren 22 deelnemers.

Stijn werd in deze sterke groep 18e.

Raphael pakte de 14e plek.

Jelmar liet wederom zien dat hij de koning van deze categorie is. Hij wist knap 1e te worden.

In de ABC groep (2006-2004-2000) waren 18 deelnemers. Door het zwitsers systeem konden al snel de beginners van de zeer gevorderde spelers gescheiden worden zodat er voor iedereen toch een beetje op het eigen niveau geschaakt kon worden.

Lars werd 17e en daarmee 10e in de C groep

Luka werd 12e en daarmee 6e in de C groep

Giel werd 5e en daarmee 3e in de B groep.

Een welverdiende proficiat voor iedereen. Het was super om te zien dat we er echt als club en samen met alle ouders aanwezig waren. Chapeau!!

Volgende wedstrijd is een wedstrijd uit de euregiocup/league op zondag 24 november ook in Stein.

Foto’s staan hier onder. Alle foto’s kunt u vinden op de website van de LiSB.