Herfsttoernooi

Gisteren werd de eerste wedstrijd in de Limburgse jeugdgrandprix gespeeld in Tegelen.

Het was een goede dag om te schaken met al die regen.

Giel en Jelmar waren van Maastricht aanwezig op dit lange toernooi. Giel speelde in de A/B groep waar 10 deelnemers waren. Het is wel duidelijk dat op deze leeftijd (14-18 jaar) alleen nog sterke spelers meedoen aan toernooien. Er werden 9 partijen gespeeld. Giel wist zich goed staande te houden en wist 5,5 punt te scoren wat goed was voor een gedeelde 5e plaats.

In de jongere groepen werden zelfs 14 partijen gespeeld. Ik kan me voorstellen dat dit voor onze beginnende schakers een aanslag op de concentratie geweest zou zijn. Jelmar hoort echter bij de gevorderden en hij speelde een fantastisch toernooi. Hij mocht zowat ongeslagen met de 1e prijs in de D-categorie naar huis komen.

Na afloop van het toernooi werden ook de prijzen van de lisb grandprix van vorig seizoen uitgereikt. Giel kwam niet met lege handen naar huis want hij mocht een geldprijs voor de 2e plaats Cat. B in ontvangst nemen. Jelmar pakte ook in deze reeks de 1e plaats in de D categorie en zo kwam hij met 2 bekers terug naar Maastricht.

previous arrow
next arrow