Giel speelt op Huttontoernooi

De Limburgse Schaakbond heeft op zaterdag 12 oktober met twee jeugdteams meegedaan aan het Hutton-toernooi in Hoorn. Het Hutton-toernooi is een toernooi voor vertegenwoordigende jeugdteams van de provinciale bonden. Elke bond kan in elke leeftijdsklasse (A tot en met E) een viertal inschrijven. De LiSB deed mee met een team in de D-categorie en een team in de B-categorie.

In het D- team speelden:

Flint Lieverse (SV Voerendaal)
Noach Schouwenberg (Tegelse SV)
Milan Reints (Tegelse SV)
Lucas Eussen (DJC Stein)

En in het B-team speelden:

Laurens Ekker (Tegelse SV)
Ties Dumont (SV Voerendaal)
Justin van Wijk (SV Voerendaal)
Giel Smael (DJC Stein / SV Maastricht)

De jeugdleden waren van te voren al ingelicht dat ze geen wonderen moesten verwachten. Een puntje hier of daar zou een mooie meevaller zijn. Het schaakniveau van de andere deelnemende bonden was inderdaad te hoog gegrepen voor de limburgse afvaardiging.

Maar als je gaat voor de ervaring dan kun je spreken van een zeer geslaagde dag. Iedereen heeft het naar zijn zin gehad en er werden prachtige partijen gespeeld. Een aantal partijen waren echt een dubbeltje op zijn kant. Het had zomaar ook de goede kant kunnen opvallen.

De heenweg ging gepaard met veel oponthoud waardoor we maar net optijd in Hoorn aankwamen. Gelukkig was Jos( jeugdleider lisb) via een andere route gegaan en had alles ter plekke al geregeld waardoor er na een korte inleiding meteen aan de borden plaats genomen kon worden. Er werden in totaal 5 wedstrijden gespeeld.

Het B team wist 5 bordpunten te pakken maar verloor helaas alle teampartijen en werd daarmee laatste ( 8 deelnemers)

Het D Team wist 2,5 bordpunten te pakken en speelde een remise als team en werd daarmee voorlaatste (8 deelnemers)

Het is jammer dat andere bonden, die niet meespelen voor een topplaats, niet deelnemen aan dit mooie toernooi. Hopelijk volgen ze ons voorbeeld volgende jaar en kan er ook door de minder sterke bonden wedstrijden gespeeld worden op gelijk niveau.

Op bovenstaande foto staan op de achterste rij v.l.n.r.: Justin van Wijk, Giel Smael, Ties Dumont en Laurens Ekker. Op de voorste rij staan v.l.n.r.: Flint Lieverse, Lucas Eussen, Noach Schouwenberg en Milan Reints.