Euregiocup/league

Vandaag was sv Maastricht met 7 man aanwezig op de eerste wedstrijd van de euregiocup/league in Heerlen. Super dapper dat er 4 mannen meededen die pas een paar lessen gevolgd hebben. Xavi, Nanne, Stijn en Ayendi beleefden hun vuurdoop in het wedstrijd schaken. Zij speelden in een groepje van 6 kinderen in de euregiocup (les in stap 1 en 2), 5 wedstrijden van 15 min per persoon per partij. Het was goed te zien dat allen goed wisten hoe de stukken over het bord mochten gaan. Vooral de aanval werd door iedereen gezien. stukken verdedigen en een eindspel spelen daar gaan we in de lessen nog aan werken.

Rezar had dinsdag op de les laten zien hoe je mat zette met een toren en de koning en met toren en koningin. Dit eindspel kwam maar liefst 3 maal op het bord. 2 keer werd dit doorzien en werd vakkundig en mat op het bord getoverd.

Stijn heeft vorig jaar ook al lessen van Ton gehad en dat liet hij ook zien. Hij wist de groep met 5 punten uit 5 wedstrijden te winnen. Ayendi sleepte 3 punten in de wacht, Nanne 2,5 punt en Xavi 1,5 punt. Omdat Lazlo in stap 2 les heeft speelde hij in een gevorderd groepje van 6 kinderen en hij wist knap 3,5 punten uit 5 wedstrijden te halen.

In de euregioleague (stap 3 en hoger ) speelden Raphael en Giel. In deze groep wordt met het Zwitsers systeem gespeeld zodat er voor iedereen interessante partijen te spelen vallen. Raphael haalde 2 uit 5 punten en eindigde in het middenveld, wat zeker een goed stap is voor het eerste jaar in de league. Giel was vandaag goed in vorm en haalde 4 punten uit 5 wedstrijden en werd daarmee gedeeld 2e in de Euregioleague.

De volgende wedstrijd van de Euregiocup/league is op 24 november in Stein.

Voor meer informatie over de euregiocup/league en voor de uitslagen en tussenstanden zie: https://www.svvoerendaal.nl/index.php/euregio-cup/nederlands/informatie

previous arrow
next arrow