2e ronde euregiocup/league Stein

Wederom was Stein “the place to be” voor onze jeugd. Dit maal voor de 2e ronde van de euregiocup/league. In de sporthal stonden alle borden al geduldig op de spelers te wachten voor de 5 partijen die zouden volgen.

In de Cup ( stap 1 en 2) waren 32 deelnemers, in de League (stap 3 en hoger) 20 deelnemers.Wederom een mooie opkomst van onze jeugd. Met 8 heren en 1 dame was Maastricht zeer goed vertegenwoordigd.

De kinderen van euregiocup waren op basis van de punten uit vorige ronde ingedeeld in groepjes van 6 of 5. Binnen dit groepje speelde iedereen zijn partijen.

Voor Annelie was het de eerste wedstrijd die zij voor Maastricht speelde. Natuurlijk wisten we al dat ze een serieuze pot schaak kon spelen en dat liet ze ook duidelijk weten. Zij wist haar groep ongeslagen te winnen en mocht met een statiefje en iets leuks van de tafel, tevreden huiswaarts keren.

Stijn en Luca hadden vorige wedstrijd super gespeeld en beide speelden in de hoogste groep. Hier was de tegenstand echter duidelijk zwaarder. Stijn wist 1 punt te scoren en Luka 2 punten.

Laszlo Speelde in de 2e groep. Ook hij ondervond meer weerstand en moest genoegen nemen met 1 1/2 punt.

Nanne en Xavi zaten in de 3e groep. Hier zaten een aantal schakers bij die vorige keer niet meegedaan hadden. Zij waren allemaal stap 2 leerlingen dus ook voor beide heren was het niet makkelijk. Xavi pakte 2 punten en Nanne 1 punt. Dit ene punt leverde Nanne de aanmoedigingsprijs op en hij mocht op het einde een medaille ophalen.

In de Euregioleague speelden Raphael, Jelmar en Giel. In deze groep werd Zwitsers gespeeld omdat in deze gevorderde groep kinderen vaak niet alle wedstrijden spelen. Op deze manier worden de kinderen iedere keer op hun eigen niveau uitgedaagd.

Raphael had vandaag zijn dag niet. Hij verloor helaas alle partijen maar ook hij kreeg de aanmoedigingsprijs en ging met een medaille naar huis.

Giel en Jelmar spelen beiden meestal boven in de groep en dat was ook nu weer het geval. Dat niemand van Ties (Voerendaal) kan winnen weten ze al langer maar de heren lieten zich niet ontmoedigen en Jelmar pakte de 2e plaats met 4 punten en Giel de 3e plaats met 3 1/2 punt.

Het clubklassement van de Euregiocup beloofd dit seizoen spannend te gaan worden.

De top 3 heeft een klein gat geslagen met de rest. Voerendaal op 1 met 25 1/2 punt en Maastricht en Aken op gedeeld 2 e plaats met ieder 25 punten.